19.5.09

Premiile Lili - faza pe bloguri 6

Azi schimbăm puţin modelul. Nu postez doar texte aici, dau şi linkuri spre blogurile autorilor. Octavian Perpelea, Adrian Dohotaru, Andrei Scridon.
Citiţi, apoi vă spuneţi părerea joi, la cenaclu, pe blogul Luciei Verona.

Octavian Perpelea

Va trimit link-uri pentru câteva textuleţe:
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2008/07/desertul-din-mine.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2008/08/apoftegmele-unui-cpcun.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2008/08/cum-mi-ncarunit-sufletul.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2008/10/sunt-visul-lasciv-care-l-bantuia-pe.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2009/02/spovedanie.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2009/02/raport-despre-eterna-eva.html
http://wwwcorneldirtyro.blogspot.com/2009/03/avataruri-devorante_08.html
------
------
Adrian Dohotaru

http://dohocampus.wordpress.com/2008/12/19/pauza-publicitara-iii/
http://dohocampus.wordpress.com/2008/12/13/doho-e-scriitor-non-fictional-ii/
-----------
-------------
Andrei Scridon

Eu

În vânt,

În ploaie,

În gând,

În razele de soare,

Într-o picătură din mare,

În a lunii paloare,

În acordurile unei muzici line,

În şoapte de alint,

Într-un trandafir de argint,

În paşii graţioşi ai unei balerine,

Pe un idilic fundal,

Într-o lebădă de cristal,

În liniştea serii,

În toropeala verii,

Într-un preţios goblen,

Într-un borcănel cu gem,

Într-o frunză de laur,

Într-un ochi de aur,

Mă aflu, exist, trăiesc,

Mă mişc, simt, gândesc,

Fumez doar aer, mă-mbăt cu lacrimi,

Mă droghez cu vise, consum doar patimi.

Aşa am fost, sunt şi voi fi mereu

Un neliniştit şi pururea tânăr eu.

Lacrimi de curcubeu

Cine sunt eu?

Eu sunt o fiară ce se luptă cu vântul care vrea să mă cufunde în întuneric,

Un trandafir înflorit în miez de noapte care înfruntă frigul năprasnic,

Un pescăruş rătăcit care se zbate în apele învolburate,

Un orb pierdut într-un cuib de vipere însetate

de căldura şi viaţa care mă călăuzesc în continuare...

Cine sunt eu?

O piramidă de visuri şi iluzii în deşert,

O voce care-şi caută ecoul stingher în această lume,

O oră ale cărei minute se destramă şi se risipesc în focul vieţii

Cine sunt eu?

Eu sunt doar eu... presărat cu lacrimi de curcubeu...


Un vis într-o coajă de nucă

Un vis într-o coajă de nucă,

Un tempo alert al unei vieţi scindate între realitate şi imaginaţie,

Un amalgam de litere, lacrimi şi emoţie...

Un drum fără obstacole care duce nicăieri,

Un templu care tânjeşte după căldura unui zeu,

Un râset care se topeşte în întuneric,

Privirea ta... şi zâmbetul tău, micul nucleu,

Al acestui Univers dintr-o coajă de nucă...

O insulă albă de ciocolată într-un ocean de Pepsi caramelizat,

Un labirint stelar fărâmiţat.

Un joc de şoapte şi văpăi

Şi, în cele din urmă, nu mai rămân decât ochii tăi...

Tu eşti visul meu dintr-o coajă de nucă...


Promite-mi

Promite-mi sărutul tău însiropat în dulceaţă de trandafiri,

Promite-mi flacăra dorinţei care să ne mistuie pe amândoi,

Promite-mi şoaptele culese din adâncul sufletului tău,

Promite-mi diamantele care strălucesc în noroi...

Promite-mi macii sălbatici dintr-un lan de grâu

Promite-mi curcubeul stropit de ploile de vară,

Promite-mi că vei fi Dumnezeul meu,

Promite-mi seri aromate de scorţişoară...

Promite-mi viitorul ascuns în zaţul cafelei,

Promite-mi lacrimile şi zâmbetele tale,

Promite-mi prospeţimea parfumului de iasomie,

Promite-mi un covor roşu de petale,

Promite-mi, te rog, o viaţă plină de iubire...

Aşternut pentru fluturi

Aştept un singur cuvânt... Un singur cuvânt
Scris cu sângele noului legământ.
Aştept muzica portativelor scrise de vânt
Zborul aripilor înfrîânt.
Aştept un gest... un singur gest
Un zâmbet, o flacără în beznă,
Un clopot în furtună, o picătură în deşert,
Un rîset în neant, un suspin, o lacrimă,
Un geamăt, o şoaptă, un protest.
Fluturii vor să zboare.
Şi-apoi să doarmă în giulgiul coliliu
Dă-mi un semn... doar un semn...
Şi voi întinde aşternut curat pentru fluturi...

Depinde

Oare voi învăţa vreodată să zbor? Depinde.

Oare soarele va mai răsări pe strada mea? Depinde.

Oare mâine am să mor? Depinde.

Oare voi atinge vreodată o stea? Depinde.

Oare am să mă transform într-un condor? Depinde.

Oare visele mele se vor topi mereu în noapte? Depinde.

Oare sunt eu un papă-lapte? Depinde.

Oare voi afla vreodată ce e dincolo de curcubeu? Depinde.

Oare aş putea să-l prind de picioare pe Dumnezeu? Depinde.

Oare am să mai râd vreodată? Depinde.

Oare am să-mi găsesc un loc în lumea asta ciudată? Depinde.

Oare dorinţele mele se vor mai împlini? Depinde.

Oare pot să mai sper că într-o bună zi mă vei putea iubi? Depinde.


Flacără

Spune-mi ce-ţi doreşti cu adevărat...

Vreau străzi în noapte în care să rătăcim amândoi,

Doi hoinari, doi ştrengari îndrăgiţi şi huliţi de lumea-ntreagă,

Doar noi doi şi Universul înghesuit într-o desagă.

Vreau vată de zahăr şi ploi leneşe de toamnă...

Vreau să-mbrăţişez marea calmă,

Vreau să mă scald în fluvii de ciocolată,

Vreau o furtună într-un păhărel de vişinată...

Vreau să fiu flacăra ce se aprinde în tine,

Care să te călăuzească, să te îmbrăţişeze, să te încălzească,

Să te ferească de primejdii, să te îmbuneze, să te iubească,

O flacără ce nu se stinge niciodată,

O flacără care va trăi în tine, prin tine şi pentru tine... mereu vie şi adorată...

6 comentarii:

  1. tocmai acum ti-ai gasit Lucia sa ne pui atatea texte de analizat,m-am luat de cap,cred ca-mi iau dispensa de la cenaclu pana stau la Suncuius

    RăspundețiȘtergere
  2. idem :)
    eu am rămas "blocată"-n blogul lui Octavian Perpelea şi (cred) greu o să-mi fie să "mă extrag" ...
    cred că-i cazul să-l treceţi, din oficiu, pe lista Ogrezeni dacă o să reuşiţi să-i înfrîngeţi oblomov-ianismul :)
    p.s. - CODEUS, fă un efort că BAIU-i CÎT CASA :)))

    RăspundețiȘtergere
  3. nu si nu ca nu-s la cotele normale si atunci nu-i bine sa ma apuc de critica ca dau cu bata in balta

    RăspundețiȘtergere
  4. dar ce sa discutam despre astia? astia-s profesionisti!!!!!

    RăspundețiȘtergere